صداي سخن عشق


سَمِعْتُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ يَقُولُ 
أَيُّهَا النَّاسُ اعْلَمُوا أَنَّ كَمَالَ الدِّينِ طَلَبُ الْعِلْمِ وَ الْعَمَلُ بِهِ أَلَا وَ إِنَّ طَلَبَ الْعِلْمِ أَوْجَبُ عَلَيْكُمْ مِنْ طَلَبِ الْمَالِ إِنَّ الْمَالَ مَقْسُومٌ مَضْمُونٌ لَكُمْ قَدْ قَسَمَهُ عَادِلٌ بَيْنَكُمْ وَ ضَمِنَهُ وَ سَيَفِي لَكُمْ وَ الْعِلْمُ مَخْزُونٌ عِنْدَ أَهْلِهِ وَ قَدْ أُمِرْتُمْ بِطَلَبِهِ مِنْ أَهْلِهِ فَاطْلُبُوهُ.
اى مردم بدانيد كمال دين طلب علم و عمل بدانست، بدانيد كه طلب علم بر شما از طلب مال لازم‏تر است، زيرا مال براى شما قسمت و تضمين شده. عادلى آن را بين شما قسمت كرده و تضمين نموده و بشما مي‌رساند ولى علم نزد أهلش نگهداشته شده و شما مأموريد كه آن را از اهلش طلب كنيد، پس آن را بخواهيد.
الكافي، ج‏1، ص 30
صفحه اصلی arrow پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ
ارسال پرسش


مرقد شريف حضرت ابوالفضل عليه السلام چاپ ايميل
عترت
03 آذر 1391

BH
پرسش:
همه شهداي كربلا در پايين پاي حضرت سيدالشهدا سلام الله عليه دفن شده‌اند ولي مرقد شريف حضرت قمر بني هاشم سلام الله عليه جدا افتاده است. چه اسراري نهفته دارد؟
ادامه مطلب...
 
ماه رجب، ماه زيارتي امام رضا (عليه السلام) چاپ ايميل
عترت
02 خرداد 1391
پرسش (188):
سلام عليکم و رحمه الله
چرا با وجود اينکه ماه شعبان ماه ولايت است، ماه رجب ماه زيارتي امام رضا صلوات الله و سلامه عليه معرفي شده است؟
ادامه مطلب...
 
تشکيک از نظر حكمت اشراق و متعاليه چاپ ايميل
پرسشهاي فلسفي و كلامي
21 ارديبهشت 1391
پرسش (298):
با عرض سلام وخسته نباشيد و تشکر از سايت زيبا، پر بار و زنده شما.
لطفاً تفاوت تشکيک از نظر اشراق و متعاليه را بفرماييد. با تشکر
ادامه مطلب...
 
انسان کامل چاپ ايميل
عترت
20 ارديبهشت 1391
پرسش (297):
با سلام، انسان کامل چه کسي است؟
ادامه مطلب...
 
ايمان و عقلي عملي چاپ ايميل
پرسشهاي فلسفي و كلامي
18 ارديبهشت 1391
پرسش (296):
بسم الله الرحمن الرحيم، با عرض سلام، تشکر و عرض خسته نباشيد.
در کلام جديد و با توجه به رابطه عقل و ايمان آيا مي‌توان عقل مستفاد را به خاطر دست‌يابي به علم حضوري همان قلب و دل دانست؟ و با اين وصف آيا مي‌توان ايمان را حظ و بهره عقل مستفاد دانست؟
با توجه به اين‌که برخي ايمان را ثمره‌ي عقل عملي دانسته‌اند، تعريف عقل عملي چيست؟ آيا مي‌توان عقل عملي را ثمره‌ي عقل مستفاد دانست و ايمان را زاييده‌ي آن؟ يا اصولاً ايمان ثمره ديگري است؟ متشکرم
ادامه مطلب...
 
پاسخ به چند شبهه‌ي يك نوجوان چاپ ايميل
عمومي
18 ارديبهشت 1391
پرسش (295):
با سلام، فرزند 14 ساله‌ام (پسر) اخيراً شبهات و مسائل عقيدتي زيادي را طرح مي‌كند و مي‌گويد اين مسائل برايش اهميت دارد و حاضر است حتي درس را رها كند و به جستجوي پاسخ آن‌ها برود. برخي از اين مسائل عبارتند از:
1ـ چه دليلي دارد كه ما مسلمان‌ها بر حق هستيم؟
2ـ در بين اديان موجود؛ مسلمان‌ها از محدوديت‌ها (واجبات و محرمات) ‌بيشتري نسبت به سايرين برخوردارند؟
3ـ در بين چند ميليارد جمعيت زمين، فقط يك ميليارد مسلمانند و از آن ميان فقط يكصد ميليون شيعه و از آن ميان فقط گروه اندكي مثل ما معتقد به ولايت فقيه‌اند. اين خود دليل بر احتمال عدم حقانيت ماست.
4ـ «جمهوري» به مردم و اكثريت احترام مي‌گذارد و آن را مطابق با حق مي‌داند. در حالي كه «اسلام» ربطي به مردم و نظر آن‌ها ندارد. لذا تركيب جمهوري اسلامي يك تركيب متباين يا متضاد است. (البته اين تضاد و تباين را من نوشته‌ام. او اين مفاهيم را هنوز آشنا نيست)
5ـ در نهايت دچار يك ترديد اساسي در معتقدات و تمايلات شديد به مخالفان شده است.
از فعاليت‌هاي دگرانديشان ديني و كلامي نظير سروش و گنجي هم به دليل ساختار شكني‌هاي جوان پسندانه خوشش مي‌آيد.
خواهشمندم: مرا راهنمايي كنيد.
ادامه مطلب...
 
نفرين بر منحرفان چاپ ايميل
عترت
01 ارديبهشت 1391
پرسش (294):
با عرض سلام و خسته نباشيد.
سؤالي که داشتم اين است که چرا ائمه ما عمر و ابوبکر و قاتلان امام حسين(ع) را لعن مي‌کرده‌اند و اين کار چه آثاري را به دنبال خواهد داشت؟
ادامه مطلب...
 
حد درود بر خاندان پيامبر و لعن بر دشمنان آنان چاپ ايميل
عترت
29 فروردين 1391
پرسش (225):
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليکم و رحمة الله و برکاته
با تشکر از راهنمايي‌ها و پاسخ‌هاي مفيد و کامل شما؛
با توجه به اينکه نماز ترکيبي از تشبيه و تنزيه است و نسبتاً به يک اندازه تشبيه و تنزيه وجود دارد و حتي به نظر مي‌رسد تنزيه آن بيشتر از تشبيه است، آيا مي‌توان گفت که لعن بر دشمنان خاندان پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم و سلام بر آن خاندان مطهر را به يک اندازه داشت؟
ادامه مطلب...
 
<< شروع < قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعد > پايان >>

صفحه 1 - 12 از 222

Copyright © 2008 Tahour.net . All rights reserved.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی طهور محفوظ می باشد. استفاده از مطالب تنها با ذکر نام و پیوند منبع مجاز است.