صداي سخن عشق


سَمِعْتُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ يَقُولُ 
أَيُّهَا النَّاسُ اعْلَمُوا أَنَّ كَمَالَ الدِّينِ طَلَبُ الْعِلْمِ وَ الْعَمَلُ بِهِ أَلَا وَ إِنَّ طَلَبَ الْعِلْمِ أَوْجَبُ عَلَيْكُمْ مِنْ طَلَبِ الْمَالِ إِنَّ الْمَالَ مَقْسُومٌ مَضْمُونٌ لَكُمْ قَدْ قَسَمَهُ عَادِلٌ بَيْنَكُمْ وَ ضَمِنَهُ وَ سَيَفِي لَكُمْ وَ الْعِلْمُ مَخْزُونٌ عِنْدَ أَهْلِهِ وَ قَدْ أُمِرْتُمْ بِطَلَبِهِ مِنْ أَهْلِهِ فَاطْلُبُوهُ.
اى مردم بدانيد كمال دين طلب علم و عمل بدانست، بدانيد كه طلب علم بر شما از طلب مال لازم‏تر است، زيرا مال براى شما قسمت و تضمين شده. عادلى آن را بين شما قسمت كرده و تضمين نموده و بشما مي‌رساند ولى علم نزد أهلش نگهداشته شده و شما مأموريد كه آن را از اهلش طلب كنيد، پس آن را بخواهيد.
الكافي، ج‏1، ص 30
صفحه اصلی arrow پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ
ارسال پرسش


وحدت شخصي واجب چاپ ايميل
پرسش‌هاي عرفاني
30 ارديبهشت 1390
پرسش (133):
سلام عليکم. با تشکر و سپاس فراوان و عذرخواهي از اينکه يا سؤال را درست مطرح نکردم يا پاسخ شريفتان را نفهميدم. در هر صورت لطفاً توضيح بيشتري بفرماييد. ممنون
پيرامون پرسش 101 ، ظاهر آيه کريمه دلالت بر خداي واحد يعني خداي عددي دارد، چگونه آيه شاهدي صادق بر وحدت شخصي وجود يا خداي سعي و غيرعددي دارد؟ به عبارتي معناي آيه مگر چيست که دلالت بر خداي غيرعددي مي‌کند؟ با تشکر فراوان
ادامه مطلب...
 
طريق دعا، توسل و گسترش آگاهي‌ها چاپ ايميل
دعا
25 ارديبهشت 1390
پرسش (149):
سلام علیکم. ضمن تشکر از استاد بزرگوار و همه عزیزان زحمت‌کش در این سایت جهت اطلاع رسانی بهتر. سؤالاتی از محضر استاد دارم که در صورت امکان پاسخ بفرمایید. در سؤالی که سابقاً از محضرتان داشتم، نکاتی را فرموده بودید که برای روشن‌تر شدن مطلب سؤال خود را عرض می‌کنم.
1ـ فرموده بودید که باید پیوسته دعا کرد و از خدا خواست ولی او را خواستار شد...
اینک سؤال: 1ـ بفرمایید چگونه دعا کنم و چه بگویم؟
2ـ فرمودید: توسل منظم به پیامبر صلوات الله علیه...
سؤال: راه توسل چگونه است؟
3ــ فرمودید: گسترش آگاهی‌ها...
سؤال: چگونه؟ و همچنین اگر توضیح دیگری صلاح می‌دانید بفرمایید. سپاسگزارم
ادامه مطلب...
 
چرايي پاداش و عقاب چاپ ايميل
معاد
24 ارديبهشت 1390
پرسش (148):
معمای پاداش و عقاب با وجود آنکه ضلالت و هدایت به‌دست اوست چگونه حل می‌شود؟ امیدوارم پاسخی فراتر از گفته‌ي لطیف حافظ بفرمایید که فرمود: «گناه اگرچه نبود اختیار ما حافظ، تو در طریق ادب باش و گو گناه من است!»
ادامه مطلب...
 
معناي رجعت و دليل تقاضاي مؤمنين براي آن چاپ ايميل
پرسشهاي مربوط به امام زمان
23 ارديبهشت 1390
پرسش (147):
با عرض سلام و خسته نباشید. چرا مؤمنان پس از مرگ تقاضای رجعت دارند؟ اگر انسان مؤمن در عوالم بالاتر به امامان معصوم ملحق می‌شود و محضر پیامبر و دیگر معصومین را درک می‌کند، چرا خواستار مراجعت به عالم ماده و حضور در محضر امام مهدی علیه السلام است؟ معنای دقیق رجعت چیست؟
ادامه مطلب...
 
راه‌هاي ابليس براي گمراه كردن چاپ ايميل
پرسشهاي قرآني
23 ارديبهشت 1390
پرسش (146):
با وجود قسم‌هایی که شیطان برای گمراه کردن انسان یاد کرده، بستن راه‌های چپ و راست و جلو و پشت سر بر آدمی چه راهی باقی می‌ماند و منظور از ذکر نکردن بالای سر و پایین در آیه کریمه چیست؟
ادامه مطلب...
 
اختيار ابليس چاپ ايميل
پرسشهاي قرآني
22 ارديبهشت 1390
پرسش (145):
سلام عليكم، لطفاً بفرمایید. آیا شیطان در تمرد خود از امر الهی و عدم سجده بر آدم مختار بود. اگر چنین است پس چرا گفت: «فبما اغویتنی»؟ (اعراف، 16)
ادامه مطلب...
 
معني نور و ظلمت و خروج از آن در آيت الكرسي چاپ ايميل
پرسشهاي قرآني
20 ارديبهشت 1390
پرسش (138):
با عرض سلام و احترام! می‌خواستم بپرسم چرا در آیت الکرسی خداوند می‌فرماید: «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور» (درباره مؤمنان) ولی در مورد کافران می‌فرماید: «یخرجونهم من النور الی الظلمات». لطفاً در مورد معانی نور و ظلمت و دو فعل یخرجهم و یخرجونهم توضیح بفرمایید. با تشکر فراوان.
ادامه مطلب...
 
واجب الوجود داراي ماهيت! چاپ ايميل
پرسشهاي فلسفي و كلامي
18 ارديبهشت 1390
پرسش (132):
چرا چيزي که داراي ماهيت است، ممکن الوجود است؟ آيا نمي‌توان يک ذو ماهيت را واجب الوجود دانست؟
ادامه مطلب...
 
<< شروع < قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعد > پايان >>

صفحه 109 - 120 از 222

Copyright © 2008 Tahour.net . All rights reserved.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی طهور محفوظ می باشد. استفاده از مطالب تنها با ذکر نام و پیوند منبع مجاز است.