صداي سخن عشق


سَمِعْتُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ يَقُولُ 
أَيُّهَا النَّاسُ اعْلَمُوا أَنَّ كَمَالَ الدِّينِ طَلَبُ الْعِلْمِ وَ الْعَمَلُ بِهِ أَلَا وَ إِنَّ طَلَبَ الْعِلْمِ أَوْجَبُ عَلَيْكُمْ مِنْ طَلَبِ الْمَالِ إِنَّ الْمَالَ مَقْسُومٌ مَضْمُونٌ لَكُمْ قَدْ قَسَمَهُ عَادِلٌ بَيْنَكُمْ وَ ضَمِنَهُ وَ سَيَفِي لَكُمْ وَ الْعِلْمُ مَخْزُونٌ عِنْدَ أَهْلِهِ وَ قَدْ أُمِرْتُمْ بِطَلَبِهِ مِنْ أَهْلِهِ فَاطْلُبُوهُ.
اى مردم بدانيد كمال دين طلب علم و عمل بدانست، بدانيد كه طلب علم بر شما از طلب مال لازم‏تر است، زيرا مال براى شما قسمت و تضمين شده. عادلى آن را بين شما قسمت كرده و تضمين نموده و بشما مي‌رساند ولى علم نزد أهلش نگهداشته شده و شما مأموريد كه آن را از اهلش طلب كنيد، پس آن را بخواهيد.
الكافي، ج‏1، ص 30
صفحه اصلی arrow پرسش و پاسخ arrow عرفان arrow اذن گرفتن براي ذكر و قرائت قرآن
اذن گرفتن براي ذكر و قرائت قرآن چاپ ايميل
01 مهر 1390
پرسش (196):
سلام عليکم و رحمت الله
من شنيده‌ام که در وادي اذکار؛ براي گفتن بعضي از ذکرها بايد از فرشته يا موکل آن اجازه گرفت. سؤال من اين است که آيا اين مطلب در مورد سوره‌هاي قرآن هم به همين شکل است؟ با تشکر از شما
پاسخ:
عليکم السلام و رحمة الله و برکاته
آن‌چه شنيده‌ايد اگر مستند باشد، مربوط به ذکر خاص همراه با زمان و مکان و عدد خاص است، نه همه‌ي اذکار، بنابراين شامل قرائت و تلاوت قرآن نمي‌شود. علاوه بر اين‌که خداي متعال به قرائت و تلاوت قرآن در حد وسع و توان سفارش کرده است و هيچ اجازه‌اي بالاتر از اجازه بلکه سفارش خداي متعال وجود ندارد.
 
< بعد   قبل >

Copyright © 2008 Tahour.net . All rights reserved.

کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی طهور محفوظ می باشد. استفاده از مطالب تنها با ذکر نام و پیوند منبع مجاز است.